[BLOG] Patti Smith: Just Kids

Soms moet je de herinnering aan personen puur laten. Patti Smith kwam haar boek Just Kids signeren in Amsterdam en daar moest ik bij zijn. Mogelijkheden voor een interview waren er wel maar dat is niet hoe ik Patti wil spreken. Bij sommige artiesten mag je fan zijn, ook al werk je in ‘de muziek’. Gewoon naar binnenlopen, haar groeten en in de ogen kunnen kijken, boek laten signeren en weer door. Zo ging het vanmiddag en het was goed zo.

Ze had geen idee hoe belangrijk ze voor me is geweest. Als (muzikaal) icoon maar ook specifiek met haar muziek. Muziek met een herinnering. Dat Frederick een verbinding geeft tussen mij en iemand die er niet meer is. Moet je dat aan haar vertellen? Ik vond van niet. De vrouw is speciaal genoeg om te zien dat ik niet zomaar met een schorre en droge keel voor haar stond.

One thought on “[BLOG] Patti Smith: Just Kids

Geef een reactie

