[WORK] Pinkpop 2012 – Seasick Steve maakt mijn weekend compleet

Voor het eerst dit jaar was ik op Pinkpop zonder dat ik bezig was met radio. Radio op een festival is normaal gesproken erg makkelijk want je hoeft niet te denken aan je outfit en hoe je haar zit. Nu doe ik dat normaal gesproken wel dus heel veel veranderde er niet. Voor LiveXS.nl ben ik bezig geweest met het maken van drie uitzendingen vanaf Pinkpop. Elke avond kwamen ze online en werden ze meteen goed bekeken.

Hoogtepunten waren het bouwen van een eigen diddley-bow voor Seasick Steve. Deze oude rocker was intens gelukkig bij het spelen op dit instrument. Verder was het heerlijk om Colin Benders aka Kyteman weer eens te spreken en was het een fijn weerzien met Moss, Racoon, The Wombats en Blood Red Shoes. Zonder dat ik het eigenlijk doorhad dronk ik bier met Herbert Grönemeyer, zag ik Robert Smith van The Cure gelukkig zijn en plaste het hondje wat met Anton Corbijn mee was tegen de kleedkamer van Blood Red Shoes. Een bescheiden plasje, dat wel.

Mijn debuut als presentator zie je hieronder.

Het item met Seasick Steve krijgt een eigen vermelding. Voortaan wil ik dit vaker doen op festivals, een instrument maken en de artiest laten spelen. Een fijne hoek voor een interview en materiaal wat goud waard is. Muzikaal genoot ik het meeste van Moss, The Cure en Sharon Jones & The Dap Kings, verder was er gewoon geen tijd om veel concerten helemaal te zien.

One thought on “[WORK] Pinkpop 2012 – Seasick Steve maakt mijn weekend compleet

Geef een reactie

