[COLUMN] Een brief van Robert ten Brink

Weet je het nog? Mijn brief aan Robert ten Brink over zijn optreden in DWDD?  Tijd voor een follow-up:

“Beste Henk,

Ik wil je bedanken, bedanken voor een brief met inzicht. Een brief die me liet zien wie ik ben, namelijk Robert ten Brink. Als je Robert ten Brink bent dan is het leven zoet. Roze bijna. Je bent bezig met mensen blij maken. Met liefde uitdelen en met liefde geven (vijf dochters en een vrouw, een dagtaak). Zo ging het ook de laatste weken. Ik was druk met het voorbereiden van de All You Need Is Love kerstspecial en mede door je brief dacht ik dit jaar zorgvuldig na over de muziekkeuze in deze special. In je brief (bedankt nog voor de complimenten over mijn dochters), schrijf je dat je blij bent met ‘God Only Knows’ van de Beach Boys. Als goedmaker besloot ik dan ook om deze zelf te zingen tijdens All You Need is Love. Speciaal voor jou Henk, je zat voor de televisie neem ik aan?

Henk, volgens mij begrijp jij ook wel dat muziek van Kraftwerk niet mogelijk was tijdens de special maar bij deze wil ik pas op de plaats maken en Nederland mijn excuses aanbieden. Nooit maar dan ook echt nooit meer zal ik zomaar iets over Kraftwerk roepen op de Nederlandse televisie. Eerlijk is eerlijk, ik vond het al vreemd dat ze mij vroegen voor De Wereld Draait Door maar als Matthijs je vraagt dan kom je. Zou jij toch ook doen Henk, als Matthijs je vraagt om over iets te praten wat mijlenver van je af staat? De reacties na de uitzending waren behoorlijk pittig. Knuffelrock 1 t/m 7 werden gedraaid, drie dozen Merci chocolade had ik nodig na het lezen van zoveel boze reacties. Nederland was boos op mij, op Mr Love notabene. Iedereen maakt fouten, zelfs Robert ten Brink doet dat. Hopelijk ben je niet heel lang meer boos op me en mocht je een vriendin hebben in het buitenland, laat maar weten. Dan vliegen we er samen heen. Onderweg naar Schiphol draaien we uiteraard Autobahn van Kraftwerk.

Met vriendelijke groet,
Robert ten Brink”

Zo had het wat mij betreft mogen gaan. In werkelijkheid liep het een beetje anders. Vriend R sprak Robert ten Brink en zijn reactie mag je gerust kort noemen:

“Kraftwerk fans? Ik wist niet dat ze nog bestonden.”

2 thoughts on “[COLUMN] Een brief van Robert ten Brink

  1. Na het eerste gedeelte gelezen te hebben dacht ik: goh die Robert ten Brink is toch niet zo’n kwade vent en heeft in een vlaag van verstandsverbijstering gehandeld. Tot op het laatste toe heb ik altijd gedacht dat mister “All you need is love” geen kwade vent was die toch ook wel enigzins verstand van muziek had. Hoe heb ik me zo kunnen vergissen! Wat een walgelijke, en vooral denigrerende uitspraak, van deze uit de klei getrokken cultuurbarbaar! Ik zap als protest voortaan bij elk programma waarin hij hij verschijnt weg! (Geen opgave: ik kijk normaal gesproken toch al geen programma waarin hij verschijnt / aanwezig is, vind ik pulp tv!)

Geef een reactie

