[HNK30] Dertig niet te missen tracks in mijn wekelijkse muzieklijst

Een tijdje terug beloofde ik op Twitter dat ik met een ‘lijst’ zou komen. Eentje die het gemis van de Kink 40 en New Music een klein beetje kon opvangen. Over de vorm en criteria ben ik nog niet helemaal uit, want willen jullie een lijst met een kop en een staart, eentje mét een nummer 1? Of wil je juist een lijst met dertig nummers die je anders in New Music had kunnen horen?

Ik ben wel benieuwd hoe je erover denkt. Alle tips neem ik mee zodat er een optimale lijst uit komt rollen waar alle criteria duidelijk zijn.

HNK30 [BETA]

De eerste dertig nummers in de HNK30 op alfabetische volgorde (met Spotify-link)!

Band Of Skulls – The Devil Takes Care Of His Own
Baxter Dury – Isabel
The Black Keys – Lonely Boy
The Black Lips – Raw Meat
Bombay Bicycle Club – Leave It
Bon Iver – Towers
dEUS – Ghosts
DJ Shadow – Scale It Back
Fools Gold – The Dive
Foster The People – Call It What You Want
Frank Turner – Wessex Boy
Friends – I’m His Girl
Girls – My Ma
Hungry Kids of Hungary – Let You Down
Jamie N Commons – The Preacher
John Maus – Hey Moon
Kasabian – Re-Wired
Kensington – We Are The Young
Loney Dear – My Heart
Noel Gallagher´s High Flying Birds – AKA… What A Life!
Patrick Wolf – Together
The Rapture – Sail Away
Real Estate – Municipality
Smith & Burrows – When The Thames Froze
Spinvis – We Vieren Het Toch
The Strokes – Machu Picchu
The Vaccines – Wetsuit
Will And The People – Lion In the Morning Sun
Young the Giant – Cough Syrup
Zola Jesus – Lick The Palm Of The Burning Handshake

7 thoughts on “[HNK30] Dertig niet te missen tracks in mijn wekelijkse muzieklijst

  1. Ik denk dat het belangrijkste is dat we weer gewoon nieuwe muziek kunnen ontdekken. Muziek die we anders niet (of pas over een jaar op de radio) zouden horen. Natuurlijk kan je er je eigen mening aan geven door een echte nummer 1 te hebben, maar uberhaupt zo’n lijst hebben of af en toe naar te kunnen luisteren zou al ideaal zijn.

    Ik ga deze eerste lijst eens even goed beluisteren dit weekend 🙂

  2. nee, aub geen lijst van 30 naar de nummer 1..1…1..1…1. Daar zijn er al genoeg van. Belangrijkste is dat het gevoel van new music terug komt. En ik abonneer me wel op Guuzbourg voor t franse spul. :o)
    Mag jij je op t scandinavische richten.

  3. Vind zo’n lijst al heel fijn, maar wellicht kan je er voor kiezen om jou 5 favorieten van die week uit te lichten… Verder is de volgorde niet relevant want het is een persoonlijke lijst…

Geef een reactie

