[BLOG] Mijn beste albums van 2011

  1. Alamo Race Track – Unicorn Loves Deer
  2. PJ Harvey – Let England Shake
  3. The Antlers – Burst Apart
  4. M83 – Hurry Up, We’re Dreaming
  5. Spinvis – Tot ziens, Justine Keller
  6. Rats on Rafts – The Moon is Big
  7. Girls – Father, Son, Holy Ghost
  8. The War on Drugs – Slave Ambient
  9. Wu Lyf – Go Tell Fire to the Mountain
  10. The Black Keys – El Camino

De Sinterklaaslijstjes zijn bij mij achterwege. Tijd om door te gaan met andere lijstjes. Eindejaarslijstjes. Inmiddels ben ik eruit. Mijn jaarlijst voor dit jaar is rond. Last-minute een kleine wijziging: Bon Iver verdween van de nummer tien positie. Op die plek El Camino, het vrijdag verschenen album van The Black Keys. Als het album eerder was uitgekomen dan had het vast hoger gestaan. Alamo Race Track op 1, PJ Harvey op 2 en The Antlers op 3 stond al bijna vast, alleen al qua airplay. Mijn lijstje is een mix geworden van bekend en onbekend. Dit jaar drie Nederlandse bands. Platenlabel V2 heeft de meeste noteringen. Dit is mijn lijstje zoals het vorig jaar in OOR verscheen.

Tot en met 31 december blik ik terug op 2011 met diverse lijstjes. Van artwork tot festivals. Laat maar weten wat je wil lezen.

 

Geef een reactie

