[BLOG] St Pauli: meer dan alleen voetbal

Voetbalclubs zijn vrijwel overal hetzelfde. Even kort samengevat: tribune, supporters met sjaaltjes, spelers, een scheidsrechter en een bal (broodje bal in de rust). Ook belangrijk: bijna overal dezelfde liedjes uiteraard wel met een andere tekst. Mijn favoriete spreekkoor blijft wel de tune van Pipi Langkous bij de Duitse ploeg Eintracht Frankfurt, zingt u mee?

Vanmorgen stond ik voor mijn kledingkast en koos ik voor het bovenstaande t-shirt van St.Pauli. Een Duitse voetbalclub uit inderdaard St. Pauli, legendarische uitgaanswijk in Hamburg met ondermeer de beroemde Reeperbahn. Waarom St, Pauli? Bij een goal draaien ze Blur. Als de spelers het veld opkomen ‘Hells Bells‘ van ACDC, mooi toch?

Een documentairemaker van Britse krant The Guardian maakte een korte documentaire over St Pauli om aan te geven wat er precies zo uniek is aan deze club, bekijk het hier. Naast het spelen van voetbal maakt de club sinds kort ook radio op St Pauli FM. Nou van die voetbalclub heb ik vandaag een t-shirt aan. Dan ga ik nu verder met de laatste Sinterklaas inkopen.

Vodpod videos no longer available.

One thought on “[BLOG] St Pauli: meer dan alleen voetbal

  1. Ikzelf heb in principe een bloedhekel aan wat alles wat met voetbal te maken heeft, maar een verhaal als bovenstaand maakt het dragen van zo’n shirt uiterst begrijpelijk! Eerlijk is eerlijk: het heeft ook een zeer mooi logo!

Geef een reactie

