[LIVE] dEUS en Spinvis

Twee maanden vroeger dan normaal toog ik zondag naar de Oosterpoort in Groningen. Die avond op het menu: dEUS plus de sympathieke Intergalactic Lovers. Die laatste kende ik alleen uit sessievorm, de eerste zag ik pakweg vijf keer eerder dit jaar. Hoe het was? Behoorlijk fijn, een setlist met Sister Dew, Little Arithmetics, Favourite Game, Instant Street, Hotellounge en Theme From Turnpike zorgt dat ik tevreden naar huis kan. Ook opvallend: de nieuwe nummers werken prima, Easy, Constant Now en Ghost van Keep You Close. Ook viel het kwartje rondom Vantage Point steeds meer: The Architect, Favourite Game en Oh Your God zijn nummers die prima in een set van dEUS anno 2011 kunnen. Toch heb ik ergens wel dat ‘laatste’ rondje gevoel, hoe lang gaat de band nog door?

Dinsdag was ik in Tivoli voor de cd-presentatie van ‘Tot Ziens, Justine Keller’ het laatste album van Spinvis. Hoe het was? Erg goed. Het had me behoorlijk in zijn greep, ik vergat eigenlijk om foto’s te maken. Behalve bovenstaande uiteraard. De beste recensie van het jaar werd gisteren geschreven door Joris van Kicking the Habit en lees je hier: KLIK. Hoogtepunten die avond: Club Insomnia en Kom Terug. Spinvis en dEUS, op dit moment het beste wat Nederland en Vlaanderen te bieden heeft.

Geef een reactie

